۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

آیا میدانستید ؟ (2)

سعید مرتضوی در یک خانواده معمولی در سال 1346 در شهرستان میبد به دنیا آمد. تحصیلاتش را در همانجا آغاز کرد و در سالهای پس از جنگ به بسیج پیوست. پس از چندی به عنوان سهمیه بسیج به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت راه یافت و از همان جا در سال 1365 کارش را در قوه قضائیه آغاز کرد. پس از چندی به شهربابک رفت و به عنوان دادیار در این شهر مشغول به کار شد و به سرعت به عنوان مسوول واحد اجرای احکام منصوب شد. خودش گفته است که در سن نوزده سالگی دادیار شد و پس از نه ماه در سن بیست سالگی به مقام ریاست دادگاه حقوقی دو مستقل رسید. او پنج سال رئیس دادگستری این شهر در استان کرمان بود. در همین دوران یک پرونده قضايي برای او تشکیل شد، پرونده ای که مدتها در دادگاه انتظامی قضات او را گرفتار کرد، همین موضوع باعث شد قاضی جوان که در حال تحصیل بود، به تهران بیاید و برای حل مشکل خود با کمک آیت الله زاده شیخ محمد یزدی مشکل خود را برای مدتی به تعویق بیندازد. در همین دوره، مرتضوی توسط معاونت سیاسی قوه قضائیه به کار گرفته شد. آن روزها زمانی بود که اسدالله بادامچیان و همفکران موتلفه ای او معاونت سیاسی قوه قضائیه را در اختیار داشتند.....
مهندس مهرداد بذرپاش مدیر عامل 29 ساله سایپا همزمان به مدیریت شرکت بزرگ سایپا ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ای است که این روزها به عنوان روزنامه پولدار حامی دولت شناخته می شود . بذرپاش جوان که متولد سال 1359 هست از همشهری های رئیس جمهور احمدی نژاد است . او علاوه بر امتیاز همشهری بودن ، این امتیاز را دارد که اهل روستای حاجی آباد از بخش آرادان زادگاه رئیس جمهور است . بذرپاش که زمانی مشاور جوان احمدی نژاد در دوران مدیریت شهرداری تهران بود ، پس از پیروزی احمدی نژاد به کاخ ریاست جمهوری نقل مکان کرد و به عنوان مشاور جوان رئیس جمهور مشغول فعالیت شد . بذرپاش اما برای سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران نامزد شد که با شکست از رقبای اصلاح طلب و اصولگرایان منتقد دولت ، نتوانست وارد فهرست اعضای شورای شهر شود . پس از مدتی مهرداد بذرپاش در حالی که سن 27 سالگی را پشت سر می گذاشت به عنوان مدیر عامل شرکت خودروسازی پارس خودرو منصوب شد . پس از مدت کوتاهی نیز به سمت مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی ایران یعنی « سایپا » منصوب و مشغول به کار شد .
بذپاش که از حامیان اصلی رئیس جمهور است در عرض مدت کوتاهی موفق شد مجوز روزنامه « وطن امروز » را از هیئت نظارت بر مطبوعات اخذ کند . این در حالی است که تقریباً همه می دانند هیئت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد دولت نهم کمترین مجوز روزنامه را در این سالها صادر کرده اند و بیشتر از هر چیز به فکر نظارت بر مطبوعات بوده اند ! اما به هر حال بذرپاش که در شمار مردان اصلی حلقه اطرافیان رئیس جمهور به شمار می رود از معدود کسانی است که موفق شده مجوز روزنامه ای را اخذ کند . اما بذرپاش در حالی مشغول انتشار روزنامه شخصی خود هست که سرمایه هنگفت این روزنامه شائبه های فراوانی ایجاد کرده است . انتشار صفحات تمام رنگی با چاپ عالی و تبلیغات فراوان برای این روزنامه این سوال را مطرح کرده است ، که مرد 29 ساله حامی رئیس جمهور چگونه توانسته از پس چنین هزینه گزافی برآید ؟ وقتی روزنامه کارگزاران با آن پشتوانه های مشهور از پرداخت حقوق پرسنل خود عاجز می شود و هنگامیکه روزنامه های منتقد دولت و مستقل جملگی با بحران مالی مواجه شده اند ، چگونه مدیرعامل 29 ساله سایپا به این راحتی می تواند یکی از پز هزینه ترین روزنامه های این روزهای ایران را منتشر کند ؟ این پرسش ، بیشتر از سه جواب نمی تواند داشته باشد . یا آقای مهندس بذرپاش به این زودی میلیاردر شده اند ؟ یا حامیان ثروتمندی دارند که به این روزنامه کمک می کنند و یا .... ؟ شاید وقت آن رسیده باشد که آقای پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور ورود به این پرونده را صادر کنند و شائبه های موجود را بر طرف سازند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر