۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

آیت الله صافی گلپایگانی: مطالب مهمي را دارم كه الان نمي‌توانم بيان كنم




اشخاص می‌آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند نظام و در اصل، اسلام و حاکمیت آن است.حتی
اگر بشود جا دارد یک طرف برای حفظ مصالح اسلام از حق خود کوتاه بیاید.


تعدادي از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به همراه سخنگوی این شورا با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با تقدير و تشكر از ملت بزرگ ایران که همیشه در مواضع مختلف حضور یکپارچه و با شکوه دارند، گفت: از حوادثی که بعد از انتخابات پیش آمده است بسیار متاثر و متاسف هستم و امیدوارم که به بهترین وجه این مشکلات برطرف شود.
وی با اشاره به وقایع چند روز گذشته افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد حفظ امنیت و آرامش و نظم مملکت و حفظ نظام اسلامی است.
این مرجع تقلید ادامه داد: اگر این دعواها ادامه پیدا کند بیم آن می‌رود که اصل نظام تضعیف شود. اشخاص می‌آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند نظام و در اصل، اسلام و حاکمیت آن است.حتی اگر بشود جا دارد یک طرف برای حفظ مصالح اسلام از حق خود کوتاه بیاید. البته من مطالب مهمي را دارم كه الان نمي‌توانم بيان كنم.
به گزارش ايلنا، آیت الله صافی با تقدير و تشكر از اعضای شورای نگهبان درباره جایگاه این شورا گفت: شورای نگهبان دارای مقام بالایی است و قداست این شورا باید محفوظ بماند و در مقام قضاوت و داوری وجه المصالحه قرار نگیرد.
وی افزود: در اين جلسه درباره افرادي كه غايب هستند،حرفي نمي‌گويم اما بايد این قضایا به شکلی منطقی و مستدل طوری حل شود که تمام بحث‌ها و نزاع‌ها پایان یابد و اصرار به این نکته که به طرف مقابل بگوییم تو مقصری، کار صحیحی نیست.
این مرجع تقلید در ادامه گفت: باید از همان ابتدای کاری می‌کردیم که جلوی این مطالب گرفته می‌شد؛ مواضع و سخنرانی‌ها و اظهارنظرها را تعدیل می‌کردیم و به هر حال الان باید با صفا و صمیمیت و رأفت و مهربانی مطلب را خاتمه دهیم.

وی ادامه داد: همه باید با احترام به قانون و عرف جامعه دست به دست هم داده و به بهترین وجه ممکن، مشکل را برطرف کنیم و عقلای قوم و بزرگان کشور و انقلاب باید در این مقطع حساس، با درایت کامل ،این نزاع‌ها و خصومت‌ها را رفع نمایند. نباید اختلاف سلیقه‌ها موجب تضعیف اصل نظام شود.
وی در پایان بر حفظ نظم و آرامش و امنیت کشور تاكید كرد.
ادامه این دیدار به صورت محرمانه برگزار شد.
گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گزارش مبسوطی پیرامون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارائه داد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر