۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

زین پس به جای واژه نامأنوس و غریب "به تخمم" بگویید "قلب من جریحه دار شد"


زین پس به جای واژه نامأنوس و غریب  "به تخمم" بگویید "قلب من جریحه دار شد"

این مثل به سالهای 78 و 79 برمیگردد. زمانی که در حادثه کوی دانشگاه عوامل خودسر (...) ما را درحالی که در مسکن و مأوی خود خواب بودیم به خاک و خون کشیدند. چند روز بعد همان افرادی که دانشجویان را کتک زده بودند، تحت عنوان دانشجوی مجروح به نزد رهبر رفتند و آنجا رهبر معظم جمله تاریخی خویش را ادا فرمودند :
رادران و خواهران عزيز؛ خيلى خوش آمديد. حرفهاى گفتنى زياد است؛ اما مطلبى كه از نظر من مهمتر از همه است و ذهن مرا مشغول كرده، حمله به خوابگاه جوانان و دانشجويان است. اين حادثه تلخ، قلب مرا جريحه ‏دار كرد؛ حادثه غيرقابل قبولى در جمهورى اسلامى بود. حمله به منزل و مأوا و مسكنِ جمعى - بخصوص در شب يا در هنگام نماز جماعت - به هيچ وجه در نظام اسلامى قابل قبول نيست. جوانان اين كشور - چه دانشجويان و چه غير دانشجويان - فرزندان من هستند و هرگونه چيزى كه براى اين مجموعه‏ها مايه اضطراب و ناراحتى و اشتباه در فهم باشد،
ترخدا حضار رو ببینید که با قیافه ای شبی دانشجوهای کتک خورده!!!! جیگرشون برای حرفای آقا کباب شده!!

براى من بسيار سخت و سنگين است. هركسى بوده، فرق نمى‏كند؛ چه در لباس نيروى انتظامى، چه در غير آن. مسلماً با كسانى‏كه در نظام جمهورى اسلامى تخلّف مى‏كنند، بايد برخورد شود؛ اما با كسى كه تخلّفى نكرده است؛ كسى‏كه در خانه خود در حال استراحت است، آن هم در محيط جوان دانشجويى، كار بسيار خطا و ناروايى است اگر برخورد شود." متن کامل

پس از آن و در جریان محاکمه ریش تراش دزد من و دوستانم کاملا فهمیدیم که قلب جریحه دار شده یعنی چه؟!
اکنون که حوادث کوی 88 و بیانات رهبر معظم و فیلم منتشر شده را میبینم(هر چند که خود شاهد زنده حوادث بوده ام) به عمق مثل فوق پی میبرم.



فیلم حمله به کوی خرداد 88

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر